Virksomheder og selvstændige skal indberette til slutafregning af udbetalt kompensation

Til maj åbnes der for slutafregning for virksomheder og selvstændige, som har fået kompensation i sidste halvdel af 2020 og 2021. Du får besked med Digital Post, når det er din tur.

Virksomheder og selvstændige har allerede indberettet til slutafregningen for forår og sommer 2020, og nu skal de snart indberette for senere kompensationsperioder.

Der skal indberettes slutafregning for: kompensation for tabt omsætning, kompensation for faste omkostninger og lønkompensation.

For at gøre det nemmere for virksomhederne, har Erhvervsstyrelsen samlet slutafregningen, så der på én gang kan indsendes dokumentation for alle de resterende kompensationsperioder.

Virksomheder og selvstændige, der har modtaget kompensation, skal indsende dokumentation for de faktiske forhold i perioderne for at sikre, at alle får den kompensation, de er berettiget til. Nogle virksomheder og selvstændige kommer til at tilbagebetale kompensation, mens andre skal have yderligere kompensation udbetalt.

Der åbnes for den endelige indberetning til slutafregning i slutningen af maj, og fristen for at indberette bliver på tværs af kompensationsordningerne den 30. september 2022.

Har du brug for hjælp?

Du er velkommen til at kontakte os på telefon +45 3929 0800 eller skriv til os buusjensen@buusjensen.dk